Gå till innehåll

Inställningar för cookies

Vi använder cookies för att säkerställa grundläggande funktioner på webbplatsen och för att förbättra din upplevelse online. Du kan när som helst konfigurera och acceptera användningen av cookies och ändra dina samtyckesalternativ.

Nödvändiga

Preferenser

Analys och statistik

Marknadsföring

Användarvillkor

Genom att använda Göteborgs Stads plattform för medborgarinflytande godkänner du följande användarvillkor. Dessa villkor reglerar hur dina uppgifter behandlas och hur plattformen används. Genom att logga in i tjänsten ger du ditt samtycke till villkoren nedan.

Användarvillkor för plattformen för medborgarinflytande

Nämnden för demokrati och medborgarservice ansvarar för själva plattformen. Men varje nämnd eller styrelse som använder plattformen för att samla in förslag eller synpunkter från invånarna, genom olika delaktighetsprocesser, ansvarar själva för hur personuppgifterna hanteras.

1. Användarkonto och Registrering

•                        Registreringskrav: För att kunna delta i diskussioner, lämna förslag, kommentera andras förslag, rösta eller anmäla olämpliga inlägg krävs registrering.

•                        Registreringsprocess: Användaren registrerar sig genom att ange en e-postadress och lösenord. Alternativt kan användare registrera och logga in på sitt konto med Bank-ID eller Freja+. Vid båda registreringsformerna så behöver du bekräfta en fungerande e-postadress via länk som skickas i e-postmeddelandet från tjänsten. 

2. Ansvar och Innehållspublicering

•                        Användaransvar: Alla användare är ansvariga för sina egna inlägg och ska följa god sed samt gällande lagstiftning. Dina kommentarer och förslag publiceras med ditt namn eller din signatur.

•                        Övervakning och Moderering: Tjänsten och de olika delaktighetsprocesserna övervakas främst under kontorstid på vardagar, och inläggen granskas inte på förhand. Användare kan anmäla olämpliga inlägg genom att använda flaggningsfunktionen och rapporteringsknappen. Personuppgiftsansvarig förvaltning har rätt att radera eller redigera inlägg som anses förolämpande eller på annat sätt olämpliga i deras delaktighetsprocess.

3. Personuppgiftshantering

•                        Sekretess: Dina personuppgifter lämnas inte ut till utomstående och används enbart för de ändamål som är kopplade till användningen av tjänsten.

•                        Allmän Handling: Information som publiceras i plattformen kan komma att betraktas som allmän handling och kan lämnas ut vid en begäran om allmän handling i enlighet med gällande lagstiftning.

•                        Personuppgiftansvar: Personuppgiftsansvarig är den nämnd eller styrelse som ansvarar för den enskilda delaktighetsprocessen. På följande sida hittar integritetspolicy (Extern länk) för respektive förvaltning och bolag vars nämnd eller styrelse ansvarar för den enskilda delaktighetsprocessen. Där kan du läsa mer om hur dina personuppgifter behandlas utifrån den eller de delaktighetsprocesser du väljer att delta i.

3.1 Dina rättigheter

Om vi behandlar dina personuppgifter har du rätt att:

·       begära ett utdrag med dina personuppgifter (dvs. vilka av dina personuppgifter som vi behandlar samt bland annat varför vi behandlar dem)

·       begära att vi rättar om en personuppgift är felaktig

·       göra en invändning av behandlingen av dina personuppgifter

·       begränsa behandlingen av dina personuppgifter

·       återkalla ditt samtycke i de fall behandlingen grundas på samtycke (detta gäller vanligtvis inte vid myndighetsutövning). Återkallandet påverkar inte lagligheten av den behandling som skett innan samtycket återkallades

·       rätt till radering av personuppgifter men den rätten är mycket begränsad eftersom det mesta av informationen är allmän handling

·       klaga hos Integritetsskyddsmyndigheten på vår behandling av registrerade personuppgifter.

För att begära registerutdrag lämnar du in bifogad blankett. Skicka in blanketten med post eller e-post. Det går också bra att lämna in den personligen. Se kontaktuppgifter längst ned.

Blankett för registerutdrag (utifrån dataskyddsförordningen) gäller hela Göteborgs Stad.

Du kan klaga till Integritetsskyddsmyndigheten om du anser att dina personuppgifter hanteras på felaktigt sätt. Du når Integritetsskyddsmyndigheten på e-postadress imy@imy.se.

Dataskyddsombud

Telefon: 031-365 00 00

Adress: Rosenlundsgatan 4, vån. 3, 403 31 Göteborg

E-post: dso@intraservice.goteborg.se

4. Kakor (Cookies)

•                        Användning av Kakor: En cookie är en textfil som lagras på användarens enhet för att underlätta tjänstens funktioner. Kakor används för att förbättra plattformen genom att samla in information om användarnas beteende på webbplatsen.

•                        Information om Kakor: För webbanalys innehåller kakorna en anonym individuell kod som ger tjänsten information om olika besökare, inklusive deras webbläsare och enheter. Plattformsadministratör kan inte identifiera enskilda besökare. Plattformen använder också utomstående tjänster, exempelvis karttjänsten Here Maps, som kan placera egna kakor i webbläsaren.

5. Kontaktinformation

•                        Frågor om Delaktighetsprocesser: Vid frågor om en specifik delaktighetsprocess hänvisas du till respektive förvaltning eller bolag som ansvarar för processen.

•                        Supportfrågor: För frågor om plattformen kan du kontakta supporten på support.medborgarinflytande@demokratimedborgarservice.goteborg.se

Bekräfta

Logga in

Lösenordet är för kort.

Dela