Gå till innehåll

Inställningar för cookies

Vi använder cookies för att säkerställa grundläggande funktioner på webbplatsen och för att förbättra din upplevelse online. Du kan när som helst konfigurera och acceptera användningen av cookies och ändra dina samtyckesalternativ.

Nödvändiga

Preferenser

Analys och statistik

Marknadsföring

Ändringar på "Poängpromenad "

Profilbild: anonym anonym

Titel (Svenska)

  • +Poängpromenad

Innehåll (Svenska)

  • +Poängpromenad
  • +
  • +Backa-Brunnsbo har en lång tradition av publika aktiviteter sedan
  • +tidigt 70-tal när stadsdelarna byggdes upp. Nationalteaterns
  • +dörrknackning för att intressera dom nya invånarna om möjligheter
  • +att ta för sig av kulturens utbud. Backafestivalen,
  • +konstutställningar, hantverksdagar, konserter, diskotek och
  • +familjedagar skapade samhörighet. Inte minst poängpromenaderna i
  • +samarbete med Korpen blev under dom trettio första åren en
  • +uppskattad söndagshändelse. Kulturföreningen KUL-TUREN som är
  • +verksam i stadsdelen föreslår att genomföra tre poängpromenader
  • +med olika tema:
  • +
  • +”Koka soppa på en spik”
  • +
  • +En promenad som knyter ann till Backas långa historia som
  • +”Göteborgs Trädgårdar ” och att frågor kring mat har blivit
  • +viktiga samtalsämnen.
  • +
  • +Start: Brunnsbotorget Mål: Värdens Park
  • +
  • +En skördefest i samarbete med matproducenter i stadsdelen.
  • +
  • +”Ta till vara”
  • +
  • +En promenad om återvinning och nyskapande.
  • +
  • +Samarbete med secondhand organisationer och Renova.
  • +
  • +Start: Backa Folkets Hus Mål: Backaskolan
  • +
  • +”Att konsten ger livslust”
  • +
  • +En promenad om glädjen i skapandet.
  • +
  • +Samarbete mellan studieförbund, kulturaktörer och oetablerade
  • +konstnärer.
  • +
  • +Start: Backa Västergård Mål: Selma Lagerlöfs Torg
  • +
  • +På start och mål samt längs Litteraturgatan: Utställningar,
  • +loppmarknader, provsmakning, mannekänguppvisningar, återbruk,
  • +stafflimålning, måla på tyg, göra garntavlor samt något för
  • +barnen.
  • +
  • +Prisutdelningar och underhållning.
  • +
  • +Föreningen föreslår en söndag i september, en i oktober och en i
  • +november.
  • +
  • +Föreningen bedömer att varje aktivitet skulle behöva en budget på
  • +30.000 tkr samt 10.000 för marknadsföring.
  • +
  • +Förslaget skall också ses som en test om framtiden kan lära av
  • +historien.

Bekräfta

Logga in

Lösenordet är för kort.

Dela